Concept-Advies Radio: huidige zenders blijven op de kabel

Gepubliceerd op 26-01-2010

Op 25 januari 2010 heeft de Stichting Algemene Programma Raad (APR) het concept-Advies Kabelplan Radio 2010-2011 vastgesteld. Hierin maakt de APR bekend welke radiozenders zij van plan is te adviseren voor het Wettelijk Basispakket voor de kabel in de regio Groot-Amsterdam, vanaf 1 juli 2010. Ten opzichte van het huidige pakket zijn er geen wijzigingen.

De APR is van mening dat het huidige pakket nog steeds goed aansluit bij de interesses van de kabelabonnees binnen het adviesgebied. Er zijn geen veranderingen of ontwikkelingen met betrekking tot de huidige zenders geconstateerd die aanpassing van het advies gewenst maken. De aanvraag van de nieuwe zender Efteling Radio leidt niet tot opname in het pakket. Meer informatie over de totstandkoming van het advies vindt u in het adviesrapport.

Het concept-advies is verzonden naar kabelexploitant UPC en de zenders die een aanvraag hebben ingediend. Reacties op het concept-plan zijn welkom tot uiterlijk 15 februari 2010. Vervolgens stelt het bestuur van de Stichting APR het definitieve advies vast. Dit wordt op 1 maart aangeboden aan UPC, en heeft een looptijd van 1 juli 2010 - 30 juni 2011.

© Programmaraad Stichting APR / 2010.