Gevraagd: Bestuursleden (m/v). Sluitingstermijn: 22 maart 2009

Gepubliceerd op 17-02-2009

Wilt u meebeslissen over de samenstelling van het analoge televisie- en radiopakket op de kabel? De Stichting Algemene Programma Raad (APR) zoekt 2 bestuursleden: één inwoner van Purmerend en één inwoner van Amsterdam.

Het kabelnet van UPC bereikt ruim een half miljoen huishoudens in de regio Groot-Amsterdam (gemeenten Amsterdam, Purmerend, Landsmeer, Zaanstad, Abcoude, Diemen, Loenen, Oostzaan, Ouder-Amstel, Weesp, Muiden). De Stichting APR brengt in opdracht van deze gemeenten advies uit aan UPC over de samenstelling van het analoge televisie- en radiopakket op de kabel. Het bestuur van de APR bestaat uit 13 leden.

De juiste kandidaat is:
• een liefhebber van radio- en televisieprogramma’s
• abonnee van UPC
• in staat om zenders te beoordelen vanuit het perspectief van bepaalde doelgroepen
• inwoner van Purmerend of Amsterdam
De APR komt soms voor juridische vraagstukken te staan. Kennis of ervaring op het gebied van de mediawet is niet noodzakelijk, maar wel bijzonder welkom.

De inzet van een bestuurslid bestaat uit:
• het deelnemen aan de bestuursvergaderingen, ongeveer tien avonden per jaar (tegen een onkostenvergoeding)
• het volgen van het aanbod op radio en televisie
• het meedenken over/volgen van ontwikkelingen op het gebied van de media

Uitgesloten zijn:
• personen werkzaam voor aanbieders van programma’s of omroepnetwerken
• gemeenteraadsleden en wethouders van de gemeenten in het adviesgebied van de APR

Sollicitatieprocedure:
Een sollicitatiecommissie selecteert de kandidaten en doet vervolgens een voordracht tot benoeming door de gemeenteraad. Voor deze vacatures zijn dat de gemeenten Purmerend en Amsterdam.

Belangstelling?
Voor meer informatie kunt u terecht op www.stichtingapr.nl. U kunt ook contact opnemen via tel: 06-43161738 (ma, di, woe.ochtend), e-mail: . Uw sollicitatiebrief en CV ontvangen wij graag per mail: .
Uiterste inzenddatum: 22 maart 2009

© Programmaraad Stichting APR / 2009.