Overzicht TV adviezen

TV Advies

Concept advies TV 2011-2012

Concept; gepubliceerd op 06-12-2010

Vandaag heeft de Stichting Algemene Programma Raad (APR) het concept-Advies Kabelplan Televisie 2010-2011 gepubliceerd. Hierin maakt de APR bekend welke televisiezenders zij voornemens is om te adviseren voor het wettelijk basispakket voor de analoge kabel in de regio Groot-Amsterdam. De looptijd van het advies is van 1 juli 2011 t/tm 30 juni 2012. Het volledige rapport vindt u hier:
(Bestand downloaden)

Voor de gemeenten Abcoude, Amsterdam, Diemen,
Loenen (alleen Nigtevecht), Muiden, Oostzaan,
Ouder-Amstel,Weesp

Voor de gemeenten Landsmeer, Purmerend,
Zaanstad

Verplichte (must-carry) zenders (9)

Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
Eén (België)
Canvas/Ketnet (België)
RTV Noord-Holland/RTV Utrecht *
Lokale omroep *
Salto A2
AT5

Advies van de APR (6)

BravaNL
Discovery Channel
Nickelodeon
SLAM!TV
TV5MONDE
ZDF

Verplichte (must-carry) zenders (7)

Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
Eén (België)
Canvas/Ketnet (België)
RTV Noord-Holland
Lokale omroep *

Advies van de APR (8)

BBC 2
BBC World News
BravaNL
Discovery Channel
Nickelodeon
SLAM!TV
TV5MONDE
ZDF

De overige 17 zenders worden gekozen
door UPC.

De overige 17 zenders worden gekozen
door UPC.

* Afhankelijk van woonplaats. Via Zenderaanbod op www.stichtingapr.nl is per gemeente te zien welke lokale en regionale zenders worden doorgegeven.

Procedure
Het concept-advies is verzonden naar kabelexploitant UPC en de televisiezenders die een aanvraag hebben ingediend. Reacties op het concept-plan zijn welkom tot uiterlijk 1 januari 2011. Vervolgens stelt het bestuur van de Stichting APR het definitieve plan vast. Dit wordt op 1 februari aangeboden aan UPC, en heeft een looptijd van 1 juli 2011 t/m 30 juni 2012.

Over de APR
De Stichting Algemene Programma Raad (APR) adviseert jaarlijks over de samenstelling van het analoge kabelpakket tv- en radiozenders voor de regio Groot-Amsterdam. Deze regio omvat de gemeenten Amsterdam, Abcoude, Diemen, Loenen (alleen Nigtevecht), Landsmeer, Muiden, Oostzaan, Ouder-Amstel, Purmerend, Weesp en Zaanstad.

Over het Advies Kabelplan TV
Het tv-advies betreft de zenders in het analoge wettelijk basispakket (WBP). Een deel van het WBP is wettelijk vastgelegd: de zogenoemde must-carry zenders moeten volgens de wet worden doorgegeven. De kabelexploitant is wettelijk verplicht alle zenders van het WBP door te geven.