Overzicht TV adviezen

TV Advies

Advies Kabelplan TV 2010-2011

Definitief; gepubliceerd op 19-01-2010

Hieronder vindt u een lijst van geadviseerde zenders. Het volledige rapport kunt u hier downloaden:

Wettelijk Basispakket voor de gemeenten Amsterdam, Abcoude, Diemen, Loenen (alleen Nigtevecht), Oostzaan, Ouder-Amstel, Weesp, Muiden, Landsmeer, Purmerend en Zaanstad:

Verplichte (must-carry) zenders (9)
· Nederland 1
· Nederland 2
· Nederland 3
· Eén (België)
· Canvas/Ketnet (België)
· RTV Noord-Holland/RTV Utrecht *
· Lokale omroep *

Voor Abcoude, Amsterdam, Diemen, Loenen (alleen Nigtevecht), Muiden, Oostzaan, Ouder-Amstel, Weesp tevens:
· Salto A2
· AT5

Aangevuld door de APR (8)
· ARTE > gewijzigd: BBC World News **
· BBC 2
· Discovery Channel
· EuroNews/Het Gesprek> gewijzigd: BravaNL ***
· Nickelodeon/Comedy Central
· TMF
· TV5MONDE
· ZDF

De overige zenders worden aangevuld door UPC.

* Afhankelijk van woonplaats. Via Zenderaanbod op www.stichtingapr.nl is per gemeente te zien welke lokale en regionale zenders worden doorgegeven.

** ARTE stelt zich inmiddels niet meer beschikbaar voor de analoge kabel in onze regio. Op deze plek is nu BBC World News te zien.

*** Het Gesprek heeft na faillissement zijn uitzendingen gestaakt. Tijdelijk is op deze plaats 24 uur/dag Euronews te zien. De APR adviseert doorgifte van BravaNL in plaats van Het Gesprek. Wanneer dit geregeld is, is op dit moment nog niet bekend (stand van zaken november 2010)