Overzicht TV adviezen

TV Advies

Aangepast TV-advies 2011-2012

Definitief; gepubliceerd op 21-03-2011

Vanwege een uitspraak van het Commissariaat voor de Media van 8 maart 2011, past de APR de adviezen voor de periode 1 juli 2011 t/m 30 juni 2012 aan. De uitspraak heeft invloed op het aantal zenders waarover de APR adviseert. De zenders die de APR al had geadviseerd voor Amsterdam e.o. gelden nu voor alle gemeenten in ons adviesgebied. Dat was al het geval, alleen werden de pakketten voor de gemeenten Landsmeer, Purmerend en Zaanstad tot dusver aangevuld met 2 tv-zenders en 5 radiozenders. Die aanvulling is nu door de uitspraak van het Commissariaat vervallen.

De aanleiding voor de zaak bij het Commissariaat voor de Media was een geschil over de vervanging van de failliete zender Het Gesprek. De uitspraak van het Commissariaat kunt u hier bekijken:

(Bestand downloaden)

Deze zenders zijn geadviseerd voor de periode 1 juli 2011 t/m 30 juni 2012
voor de gemeenten Abcoude, Amsterdam, Diemen, Landsmeer, Muiden, Oostzaan, Ouder-Amstel, Purmerend, Stichtse Vecht (alleen Nigtevecht), Weesp, Zaanstad

Verplichte (must-carry) zenders (9)
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
Eén (België)
Canvas/Ketnet (België)
RTV Noord-Holland/RTV Utrecht *
Lokale omroep *
Salto A2 **
AT5 **

Advies van de APR (6)
BravaNL
Discovery Channel
Nickelodeon
SLAM!TV
TV5MONDE
ZDF

De overige 17 zenders worden gekozen door UPC.

* Afhankelijk van woonplaats. Via Zenderaanbod op www.stichtingapr.nl is per gemeente te zien welke lokale en regionale zenders worden doorgegeven.

** Alleen verplicht voor de gemeenten Abcoude, Amsterdam, Diemen, Stichtse Vecht (alleen Nigtevecht), Muiden, Oostzaan, Ouder-Amstel,Weesp

Het volledige adviesrapport vindt u hier:

(Bestand downloaden)