www.StichtingApr.NL Forum Index www.StichtingApr.NL
Stichting APR Forum
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waarom is er geen discovery channel ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.StichtingApr.NL Forum Index -> Stichting APR
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gertjan



Geregistreerd op: 27-8-2003
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2003 2:48 pm    Onderwerp: Waarom is er geen discovery channel ? Reageer met quote

Waarom hebben we in amsterdam geen discovery? Of all places! icon_smile.gif
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stapr
Site Admin


Geregistreerd op: 26-10-2002
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2003 3:46 pm    Onderwerp: Discovery Reageer met quote

Beste Geert Jan,

Tot vorig jaar heeft de APR altijd geadviseerd om Discovery Channel op te nemen in het standaardpakket. Discovery Channel wenst betaling voor doorgifte van zijn programma's en dat druist in tegen het beleid van de kabelexploitant UPC. UPC wil Discovery Channel daarom niet doorgeven. De APR heeft tegen dit besluit bezwaar aangetekend. Zelfs bij de bestuursrechter. De uitspraak van dit bezwaar was dat UPC in de toenmalige setting rechtmatig handelde. De APR is tegen deze uitspraak niet meer in beroep gegaan. Voor de opstelling van het huidige advies heeft Discovery zelf geen aanvraag ingediend om zijn programma's door te geven. Gevolg daarvan is dat Discorey nu alleen digitaal te ontvangen is. Dus alleen als je in het bezit bent van een digitale decoder kun je de programma's volgen. Of dat altijd zo blijft kunnen wij nu nog niet overzien. Op onze website kun je verdere informatie vinden. De adviezen voor Radio en TV kun je downloaden. Succes!
E. van Loenen,
secretaris APR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TLQ



Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do Jan 08, 2004 9:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het ook heel erg jammer dat we in Amsterdam geen Discovery Channel en Animal Planet hebben. Het is in mijn straat/wijk niet mogelijk om UPC Digital of Digitienne te nemen, dus dat is voor mij geen optie.

Wat ik me afvraag; hoe kan het dat het wel mogelijk is om in Haarlem deze twee zenders in het standaardpakket te hebben? Zij hebben daar ook UPC. Blijkbaar heeft de Haarlemse Programmaraad UPC wel zover kunnen krijgen om deze zenders door tegeven (zie ook deze website: ).

Dan moet het voor de APR toch ook mogelijk zijn om dit in Amsterdam voor elkaar te krijgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TLQ



Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Vr Jan 23, 2004 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer wordt mijn vraag beantwoord? Of is dit forum verlaten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
contrapunt



Geregistreerd op: 28-1-2004
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2004 11:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

U kunt deze vraag beter aan discoverychannel stellen, zij hebben zich in Amsterdam onder zeer zware druk overigens van UPC niet beschikbaar gesteld voor analoge doorgifte. Overigens is het in Haarlem ook niet zonder strijd gegaan daar moet het Commissariaat er aan te pas komen om Animal planet(van discovery) op de Haarlemse kabel te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wandawilwel



Geregistreerd op: 12-4-2004
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Ma Apr 12, 2004 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook in Hilversum (ook UPC) is Discovery gewoon op de kabel.

En Casema en Digitenne geven het ook gewoon door. Dan kan het toch niet zo zijn dan UPC dat niet kan betalen voor het hele land ?

Of wil UPC liever dat Discovery betaald voor de doorgifte ?
(aan 2 kanten verdienen, kijkers en zenders)

Ik vind dat de ARP een statement moet maken, door gewoon Discovery te eisen. Desnoods elk jaar weer.

Want nu heb ik, en met me vele mensen, niet het gevoel dat de ARP ons belang behartigt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stapr
Site Admin


Geregistreerd op: 26-10-2002
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2004 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste mevrouw, mijnheer wandawilwel,

Uiterlijk 1 mei a.s. verschijnt het nieuwe Advies Kabelplan Televisie voor de periode 1 september 2004 t/m 31 augustus 2005. Dat advies zal ook geplaatst worden op deze site. U kunt dan vernemen of de APR inderdaad geadviseerd heeft om discovery channel in het standaardpakket op te nemen. Wel kan ik u meedelen dat Discovery Channel in tegenstelling tot vorig jaar een aanvraag tot opname in het aanbod heeft ingediend.

E. van Loenen,
secretaris APR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.StichtingApr.NL Forum Index -> Stichting APR Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by 2.0.1 © 2001 phpBB Group