www.StichtingApr.NL Forum Index www.StichtingApr.NL
Stichting APR Forum
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Veronica moet z.s.m. op de kabel in Zaanstad

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.StichtingApr.NL Forum Index -> Stichting APR
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
M Roebersen



Geregistreerd op: 7-1-2003
Berichten: 4
Woonplaats: Zaandijk

BerichtGeplaatst: Di Jan 07, 2003 6:27 pm    Onderwerp: Veronica moet z.s.m. op de kabel in Zaanstad Reageer met quote

Volgens mij heeft de kabelexploitant de functie tv zenders door te geven. Bij een aantal van 26 wordt nu gesproken over schaarste. Dit niet geloofwaardig. Zeker als je nagaat dat andere kabelaars diverse zenders wel doorgeven en niet moeilijk doet over allerlei voorwaarden.

Kijk eens in Amerika daar lachen ze om 26 zenders. En wij maar zeggen, al jaren lang, gut gut wat hebben wij een vol zender pakken. hahahah

Nu even over Veronica: Hoe kan de APR nu in vredesnaam voor mij bepalen dat deze zender geen aanvulling is op wat we nu al hebben. Dat bepaal ik ten eerste nog zelf. Ten tweede wordt met, met alle respect, zenders als Salto 1 en Salto 2 twee Amsterdamse zenders waar een Zaankanter totaal geen belang bij heeft.

Als de APR enkele zender zo beoordeeld dan dient zij van RTL 4 SBS6 en Yorin ook twee te schrappen. Dit zijn exacte kopieen van elkaar. Weliswaar zenden zij elke avond andere programma´s uit Ze lijken op elkaar.

Ik heb voor het niet adviseren van Veronica echt geen goed woord over.

Schaarste?? Als ik de tv frequenties doorloop op mijn tv dan heb ik diverse legen plekken en zenders worden op dubbele frequenties uitgezonden. Dus dat kan niet de reden zijn.

In andere verzorgingsgebieden wordt Veronica wel doorgegeven. Dus de argumenten die aangevoerd worden gaan dus niet op. Zeg het maar...

Voorkeur, willekeur. Waar kijkt een APR lid zelf het liefste naar....

Ik kan zo wel even doorgaan.

Mijn standpunt Veronica moet per direct op de kabel van Zaanstad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j.j.noomen



Geregistreerd op: 12-1-2003
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2003 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste heer Roebersen,

U vraagt zich af hoe de APR kan bepalen wat wel en niet een aanvulling is op het zenderpakket. Het zou prachtig zijn als iedere inwoner van Nederland zelf zou kunnen kiezen wat hij op de kabel te zien krijgt, maar helaas is dat niet het geval. Dat betekent dat er soms keuzes moeten worden gemaakt, en dat het niet altijd mogelijk is om iedereen tevreden te stellen.
De verschillen per verzorgingsgebieden vinden plaats doordat er in somige steden wel meer zenders ontvangen kunnen worden en er ook voor de verschillende gebieden verschillende zenders zijn die al dan niet verplicht door moeten worden gegeven.

Het spreekt uiteraard voor zich dat wij reacties van kijkers uiterst serieus nemen, en dit forum is daar ook voor bedoeld. Iedere reactie helpt ons weer in de elk jaar weer uitermate moeilijke besluitvorming omtrent de tv- en radiozenders.

Vriendelijke groeten,
J.J. Noomen
APR Lid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
M Roebersen



Geregistreerd op: 7-1-2003
Berichten: 4
Woonplaats: Zaandijk

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2003 7:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geachte heer Noomen,

Dank voor uw snelle reactie. Hoe is mogelijk dat in andere verzorgingsgebieden meer kanalen worden doorgegeven dan in Zaanstad. Hoe is het dan mogelijk dat gesprokken wordt over schaarste.

U gaat niet in op mijn argument over willekeur. Specifiek mijn opmerking over Salto 1 en 2: Twee amsterdam georienteerde zenders. Met alle respect wat voor extra toevoeging geven deze 2 zenders voor een inwoner in Zaandijk ten opzichte van Veronica?

Het kanalen pakket voor Zaanstad is heel pover.

Zeker als je dit vergelijkt met andere aanbieders, als bijvoorbeeld multikabel(in wormerland)

Helaas ben ik gebonden aan UPC als kabel TV provider. Een keuze in een andere kabelaar heb ik niet. Dus u heeft ook nog een extra taak om het aanbod zo hoog en breed mogelijk te houden en UPC zonodig hiertoe onder druk te zetten. (zie als voorbeeld internetbelangenvereniging COAX, die voortreffelijk werk verricht). Of zijn we overleverd aan de grillen van UPC. Als dat zo is dan dient de kabel voor alle aanbieders opgesteld te worden. Wanneer gaat dit nu eens gebeuren??

Het verkopen van de gemeentelijke kabel aan een comm. bedrijf een aantal jaren geleden zou voor de consument (een van de argumenten) geweldig zijn. Meer kanalen. Concurrentie (WAAR????) Goede prijs e.d.

Nu is het zo in 2003, dat als er een nederlandse zender bijkomt deze niet eens toegevoegd wordt aan mijn zenderpakket. Schande!!!!

Ik ben echt benieuwd naar uw reactie.

Mvgr.
Marco Roebersen

nb:
Hoe wordt je gekozen voor de programmaraad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
stapr
Site Admin


Geregistreerd op: 26-10-2002
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2003 10:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste heer Roebersen,

De APR is gebonden aan de Mediawet én de contracten die zijn afgesloten tussen UPC en de desbetreffende gemeenten. In die contracten tussen de kabelexploitant en de gemeenten is o.a. de omvang van het zenderpakket en het daarbij behorende tarief geregeld. Voor Zaanstad is afgesproken dat de consument 27 televisiezenders (inclusief het UPC informatiekanaal) en 39 radiozenders ontvangt. Met name ten aanzien van het standaard-pakket voor telelvisie is er sprake van schaarste, als het aantal aanbieders ten opzichte van het aantal beschikbare kanalen in ogenschouw wordt genomen. Er zijn nl. veel meer aanbieders dan er plaats is op de kabel. De APR hanteert bij de samenstelling van het standaardpakket een bepaalde systematiek om er voor te zorgen dat de pluriformiteit van het pakket (een eis van de Mediawet) zoveel als mogelijk is gewaarborgd blijft. Dat kunt u nalezen op onze website, onder Advies. Bij het maken van keuzes is er dus geen sprake van willekeur.

Als er een vacature is het bestuur van de APR wordt er op hele brede schaal geadverteerd. In het geval er een bestuurslid namens de consumenten van Zaanstad wordt gezocht, wordt er specifiek en in overleg met de gemeente Zaanstad geadverteerd in de Zaanse media, zoals huis-aan-huis-bladen e.d. Ook wordt de vacature op onze website geplaatst, zodat zoveel mogelijk geďnteresseerden kennis kunnen nemen van de vcacature.

Ik hoop dat hiermee uw vragen voldoende zijn beantwoord!

E. van Loenen,
secretaris APR
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Levent



Geregistreerd op: 5-2-2003
Berichten: 1
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2003 9:17 pm    Onderwerp: Veronica Reageer met quote

Geachte heer Roebersen,

Een korte reactie van een Amsterdamse consument. Allereerst wil ik opmerken dat ik niet zoveel weet van de regelgeving van de APR. Naar mijn mening verrichten ze goed werk, ik ben best tevreden met het aanbod. Wat erg jammer is is dat Cartoon Network weg is van de kabel en dat we in Amsterdam geen Discovery channel ontvangen en in omliggende gemeenten zoals Uithoorn (en wellicht Zaandam?) wel. Zo is er altijd wel iets en ik begrijp dat de APR niet iedereen tevreden kan stellen. Tevredenheid is overigens een relatief begrip. Daar komt bij dat er wetenschappelijk is aangetoond dat de toename van het aantal zenders zeker NIET bijdraagt aan toename van kwalitatief aanbod (ik studeer Communicatie Wetenschap en ben afgestudeerd in Communicatie, waar dit soort onderwerpen veelal aan bod komen). Wat betreft RTL 4, SBS6 en Yorin begrijp ik heel goed wat u bedoelt met 'het lijkt allemaal op elkaar', wellicht eenzijdig aanbod van deze drie genoemde zenders, maar ik begrijp heel goed dat de APR dit heeft opgenomen in haar pakket, daar deze zenders gigantisch marktaandeel hebben (waarvan RTL 4 de grootste met 18,3 %-bron:Communicatiekaart van Nederland,Piet Bakker-). Er is blijkbaar meer vraag naar deze zenders door de consument.. Nogmaals het lijkt mij zo ontzettend moeilijk om alle consumenten tevreden te stellen. Hieraan wil ik toevoegen dat Veronica in mijn opinie zeker niets toevoegt aan het huidige aanbod, nog meer van hetzelfde (lijkt op Yorin etc..) dus hiermee plaatst u een contradictie, u spreekt uwzelf tegen, omdat Veronica juist zo'n zender is die u in uw betoog hekelt. Veronica is wel te ontvangen via sateliet eventueel, maar dan denkt u: 'Heb ik hier nou een schotel voor aangeschaft?' icon_biggrin.gif
Ik wil met dit berichtje alleen maar aantonen dat het onmogelijk is voor een stichting als APR om iedereen tevreden te stellen en ik hoop dat u meer begrip voor ze heeft, want het lijkt mij een inmense taak.

Met zeer vriendelijke groet,

Levent uit Amsterdam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j.j.noomen



Geregistreerd op: 12-1-2003
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2003 2:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste heer/mevrouw Levent,
dat Discovery niet op de kabel te zien is in Amsterdam heeft te maken met een conflict tussen UPC en Discovery over betaling voor doorgifte. Cartoon Network heeft er destijds zelf voor gekozen alleen nog maar achter de decoder te gaan zitten. Helaas gebeuren dergelijke dingen, en de APR heeft daar geen invloed op...

vriendelijke groeten,
J.J. Noomen
lid programmaraad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
M Roebersen



Geregistreerd op: 7-1-2003
Berichten: 4
Woonplaats: Zaandijk

BerichtGeplaatst: Di Mrt 04, 2003 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geachte heer Levent,

Dank voor uw reactie op mijn betoog Veronica ook in Zaanstad via de kabel door te geven.

Het gaat mij om het principe. Elke nederlandstalige en op nederland gerichte tv zender moet door UPC worden doorgeven via de kabel.

Het argument een tv zender niet door te geven, omdat deze niets toevoegt aan hetgeen wel al hebben, geeft mij het gevoel van censuur. Dit haal ik uit de reactie van de heer Noomen die dit argument o.a. gebruikt.

Verder vind ik het argument dat men een tekort heeft aan vrije zenders een onzin verhaal. Het is echt willekeurig dat UPC niet meer uitbreid. Wij hebben nu ong. 26 kanalen. Nu is het ineens vol!!?? Waarom was dit niet bijvoorbeeld bij 20 kanalen? Waarom kan er niet uitgebreid worden naar bijvoorbeeld 50 kanalen. Het nalopen van de frequenties op de televisie zijn momenteel al vele lege plaatsen.

Overigens doet mij de APR meer denken aan een verlengstuk van UPC denken dan een vertegenwoordiging uit de regio.

Het was/is niet mijn bedoeling iemand te beschadigen.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Groet.
Marco Roebersen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
j.j.noomen



Geregistreerd op: 12-1-2003
Berichten: 5

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2003 10:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Beste heer Roebersen,
helaas gaat u wel heel kort door de bocht.
Censuur om bepaalde zenders niet door te geven? Dat zou betekenen dat het ook censuur is om bepaalde huizen niet te bouwen op plekken waar de gemeente heeft aangegeven dat er geen plaats meer is voor nieuwe woningen, dat het censuur is om bepaalde films niet in de bioscoop te brengen omdat alle zalen al volgeboekt zijn met andere films, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik begrijp dat u nog steeds vasthoudt aan de mening dat het belachelijk is dat er niet nog veel meer kanalen zijn om uit te kiezen. Jammer dat u niet wilt/kunt begrijpen dat dit allemaal te maken heeft met regelgeving, technische beperkingen, financien en beleid van regering en gemeente.
Zonde dat u niet meer open staat voor andere feiten en meningen, en nu de APR een verlengstuk van UPC noemt. Ik denk dat niet alleen de APR, maar ook UPC het hier volkomen mee oneens zou zijn. Denkt u bijvoorbeeld maar eens aan de al jaren lopende discussie over National Geograpic, die door de APR steeds geadviseerd werd, tot groot ongenoegen van UPC (ivm een financieel meningsverschil met die zender). De APR is destijds in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat met de privatisering van de kabelsector de kijker niet de dupe zou worden van eventuele commerciele belangen van UPC. Daarom adviseren wij ieder jaar welke zenders naar onze mening in het pakket opgenomen zouden moeten worden en wij hopen daarmee de kijker zo veel mogelijk van dienst te zijn, hoe moeilijk dat ook is als het om zoveel verschillende inwoners gaat.

Vriendelijke groeten,
J.J. Noomen
APR lid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
M Roebersen



Geregistreerd op: 7-1-2003
Berichten: 4
Woonplaats: Zaandijk

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2003 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste heer Noomen,

Bedankt voor uw reactie.
Ik weet dat ik zwaar aanzet als ik het over censuur heb. Maar dat komt wel in me op als ik een nederlandstalige en op nederland gerichte tv zender niet kan ontvangen, omdat 1 van de argumenten dat de inhoud niets toevoegt aan hetgeen we al hebben, als onderwerp hebben. Ik sta zeker open voor een discussie. Ik probeer door mijn stelling deze ook nu juist te openen. Het valt mij gewoon op dat de meeste mensen als makke schapen achter 1 bedrijf aanlopen. En maar genoegen nemen met wat zij voorgeschoteld krijgen. Als een winkel mij niet meer bevalt, dan ga ik gewoon naar een ander toe. Maar zolang UPC het monopoly heeft over de kabel, ben ik aan UPC gebonden. (een schotel is voor mij geen alternatief)
Waar u nog niet op ingegaan bent is het volgende:
Als het aantal zenders nu echt zo schaars zou zijn, waarom ontvang ik dan in Zaandijk nog steeds Salto 1 en 2. Twee zenders die volgens mij speciaal op Amsterdam gericht zijn. En hoe kan een andere regio van UPC wel meer kanalen leveren dan de 26 hier. In andere regio´s wordt Veronica wel gewoon doorgeven. Dus feitelijk vallen alle argumenten af, behalve die over het aantal kanalen.

Uw argument over de bioscopen dwaalt af van het onderwerp. In een bioscoop koop je als consument het product (bioscoopkaartje) als je juist die bepaalde film wilt zien die gedraaid wordt. Als je die film niet wilt zien koop geen kaartje of je gaat naar een andere bioscoop die wel jouw film vertoond. Ook is het met het bouwen van huizen simpel te zien dat het op een gegeven moment ergens vol is.
Ik wil alleen aangeven dat het bij UPC gewoon een beleidskwestie is niet meer zenders aan te bieden, dan die 26 zenders.
Met de kabel ben je gebonden aan wat UPC door wil (met de nadrukt op wil) geven. MultiKabel bijvoorbeeld geeft wel Veronica door. In een vrije markt zou ik dan kunnen overstappen naar MultiKabel. Maar die keuze heb ik niet.

Misschien klinkt dit vreemd, maar ik ben wel blij met een instantie zoals de APR die in mijn ogen toch nog steeds onafhankelijk is(ondanks mijn eerdere opmerking, dat het af en toe lijkt dat de APR een verlengstuk is van UPC).Met de kabel ben je gebonden aan wat UPC door wil (met de nadrukt op wil) geven. MultiKabel bijvoorbeeld geeft wel Veronica door. In een vrije markt zou ik dan kunnen overstappen naar MultiKabel. Maar die keuze heb ik niet.

Misschien klinkt dit vreemd, maar ik ben wel blij met een instantie zoals de APR die in mijn ogen toch nog steeds onafhankelijk is(ondanks mijn eerdere opmerking, dat het af en toe lijkt dat de APR een verlengstuk is van UPC). Met u kan ik op basis van gelijkheid van gedachten wisselen. De reden dat ik deze opmerking maakte was dat in mijn ogen u teveel de kant van UPC kiest. En te snel onderwerpen zoals het aantal kanalen zondermeer aanneemt en niet kritisch onderzoekt of benaderd.

Mijn voorstel aan u van st APR is dan ook het volgende:
Adviseer UPC dat Veronica wordt doorgegeven en als UPC het niet wil ivm het aantal zenders dan mag van mij als inwoner van Zaandijk, Salto 1 of 2 of allebei eraf.
Nu zult u zeggen, ja maar Salto is zo´n belangrijk kanaal voor de Amsterdammers. Inderdaad voor de Amsterdammers en niet echt voor mij in Zaandijk.

Ik had begrepen dat in September UPC de zenders weer herindeelt, neem alstublieft in uw redenering en advies de volgende stelling mee.
Een nederlandstalige en op nederland gerichtte landelijke zender moet zondermeer doorgegeven worden via de Kabel. Schaarste op de kabel, waar ik zeker nog niet van overtuigd bent, mag hierin geen belemmering zijn.

Nogmaals bedankt voor uw reactie.

Mvrgr.
Marco Roebersen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nickfan



Geregistreerd op: 2-7-2003
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2003 8:22 am    Onderwerp: Nickelodeon/Kindernet Reageer met quote

Beste Programmaraad,

Ik liep met mijn 2 kinderen van 6 en 11 op de Stadhuis Op Stelten markt afgelopen zaterdag. Veel culturele uitgaanstips, pretparken, musea presenteerden zich daar. Ook was er een stand van Kindernet/Nickelodeon. Daar hoorde ik tot mijn schrik dat de APR heeft besloten Nickelodeon van de kabel te gooien! De enige geweldloze kinderzender van het land naast Zappelin!!!! En juist nu kondigen ze op tv ook aan dat men binnenkort 24 uur uitzendt, en dat ellendige Veronica van dat kanaal verdwijnt...

Weet u wel wat u doet? Alle Rai Unos, TV5s etc ten spijt gooit u juist deze fatsoenlijke kinderzender van de kabel vanaf 1 september? Ik heb UPC gebeld en die szetten het verder op ALLE kabelnetten; alleen Amsterdam niet vanwege uw advies. SCHANDE!

De Nickelodeon medewerkers vertelde me dat er ruim 130.000 handtekeningen zijn opgehaald voor behoud op de kabel, waarvan enkele tienduizenden in Amsterdam zelf! Ook zag ik vanochtend een Nickelodeon tram rijden, lijn 24. Ik stel voor dat u deze lijn maar niet neemt...

Denk er nog eens goed over na!

Een Boze Vader / Nickelodeon Fan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    www.StichtingApr.NL Forum Index -> Stichting APR Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by 2.0.1 © 2001 phpBB Group