home        sitemap        contact        pagina afdrukken

NieuwsProgrammaraadAdviesAgendaUw meningInformatie

Nieuws overzicht

Nieuwsbericht

TV-advies voor 2010-2011 definitief vastgesteld

Gepubliceerd op 19-01-2010

De Algemene Programma Raad heeft op 18 januari 2010 het tv-advies voor Groot-Amsterdam definitief vastgesteld. Het advies heeft een looptijd van 1 juli 2010 t/m 30 juni 2011.

Ten opzichte van het voorgaande jaar zijn er geen wijzigingen. De raad vindt dat het huidige pakket nog steeds goed aansluit bij de interesses van de kabelabonnees in het adviesgebied. De nieuwe zenders Mezzo en BravaNL krijgen geen plek in het wettelijk basispakket. Voor beide zenders geldt dat de APR van mening is dat de programmering geen wezenlijke aanvulling is op de programma's over klassieke muziek, jazz en dans die bij de Nederlandse en buitenlandse publieke omroepen te zien zijn. De APR vindt dat met het bestaande aanbod voldoende in de behoefte is voorzien. Daarnaast betwijfelt de APR of bijvoorbeeld de integrale doorgifte van concerten interessant genoeg is voor tv.

Een overzicht van geadviseerde zenders en het volledige adviesrapport vindt u hier.

© Programmaraad Stichting APR / 2010.